søndag 11. mars 2012

En av de beste turene jeg hadde var til en elv; jeg gikk litt over tre kilometer innover i ingenmannsland (skjoent jeg traff en gaucho og noen andre paa veien), og kom frem til et nydelig sted ved en elv. Jeg hadde med litt mat og drikke, og tilbrakte dagen med aa bade, lese og sove pg skrive brev. Det var virkelig helt fantastisk der. Paa kvelden gikk jeg tilbake med solnedgangen.

















En av helgene tok jeg ogsaa bussen til Alta Gracia, en litt stoerre by like ved Cordoba, for aa besoeke huset der Che tilbrakte mye av barndommen. Selve byen var ogsaa ganske interessaant; masse gamle jesuittbyggninger, og en totalt restaurert jesuittskole, med tilhoerende park og dam. Jeg sov der en natt, og busset tilbake neste dag.
Che
















Etter hvert ble jeg godt kjent med de fleste paa hostelet, og forrige loerdag kveld inviterte de meg og Daniel med paa Cuertado, som er slags moderne "folkedans" i Cordoba-provinsen. Festen var paa en klubb like i naerheten av Cumbrecita, og jeg gikk til La Domanda rundt kl 9, i den tro at vi skulle dra derfra om et par timer. Det endte med at vi kom oss av gaarde halv to paa natta, noe Federico (kokken paa stedet) forsikret meg om at var helt normalt, kanskje til og med litt tidlig. Og ganske riktig, da vi kom til klubben var det fortsatt ganske glissent. Det fyltes opp ganske fort, og ble en meget bra kveld (vi var "hjemme" paa La Domanda halv sju neste morgen).
De siste dagene foer jeg dro videre inviterte Wendy meg til aa bo og jobbe paa hostelet, og jeg takket selvfoelgelig ja. Det var virkelig fine dager; mer luking, bringebaerplukking (og litt spising), deilig mat og masse hyggelige folk. Det kom ogsaa to jenter fra Holland, venner av Daniel., og var noen dager.

Feder, Daniel, Pato og to andre i godt homoer
















 Og naa har jeg altsaa, etter over 12 timer i buss, kommet frem til Tucuman, hvor jeg skal tilbringe noen dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar