onsdag 1. februar 2012

Jeg landet i Buenos Aires tidlig tirsdag morgen, etter en natt med lesing og halvsoving (og en fantastisk overraskelse naar jeg aapnet boksen jeg hadde faatt med. Tusen takk til alle som hadde skrevet noe!). Etter aa ha plukket opp baggasjen min uten stoerre problemer gikk jeg ut av flyplassen og noet de foreste minuttene paa argentinsk jord. Jeg fant ogssa et veldig oppmuntrende skilt. Greit aa vite hvor man er...














Etter aa ha virret litt rundt for aa lete etter lokalbussen inn til byen, fant jeg frem. Bussen brukte ca. to timer inn til byen, og kjoerte tilfeldigvis inn paa samme gate som hostelet mitt laa i. Saa fint tenkte jeg, ikke saa langt aa gaa. Det jeg ikke hadde sjekket, var gatenummeret. Jeg gikk av paa Rivadavida 6000, og hostelet laa i Rivadavida 1310. Det ble en lang gaatur. Heldigvis var hostelet, naar jeg kom frem, veldig fint, med hyggelig betjening og andre reisende.

Resten av dagen ble tilbrakt med aa gjoere meg kjent med omraadet, og om kvelden satte jeg meg paa Plaza de Mayo med en nylig ervervet bok (som jeg byttet til meg i en bokhandel).














Casa Rosa, presidentboligen, paa kveldstid. Mye penere enn det ser ut paa bildet!

Lengere oppdatering og flere kommer i loepet av noen uker, men naa maa jeg komme meg paa bussen til Villa General de Belgrano, der jeg skal jobbe paa en gaard i en maaned naa.

1 kommentar:

  1. Likte veldig godt det skiltet. Ta det med hjem. Synes ellers reisebloggen din omgår faktiske kjennsgjerninger, forhold og andre hendelser underveis på en lite seriøs måte. Håper dette vil rette seg.....Følger spent med, og ønsker videre en riktig god reise.

    SvarSlett